Rím (tretia časť)





          Sto ľudí, sto chutí! Určite mi dáte za pravdu, že je to tak. Ja som ochutnala trochu netradične ďalšie dva dni v Ríme, a to na bicykli. Veľa ľudí si však pri tejto predstave pomyslí, že som sa asi zbláznila. Veď v Ríme je prehustená premávka, vodiči jazdia jeden na druhom, trúbia si navzájom a pod. Áno, je to presne tak, ale dá sa tomu vyhnúť.

      Bola som milo prekvapená, ale väčšiu časť som sa im dokázala s ľahkosťou vyhnúť, a to skratkami cez uličky, či námestia. Fantázia, verte mi. Pridanou hodnotou je, že vás celý čas jemne hladí svieži vánok po celom tele, necítite to spaľujúce slnko a hlavne toho uvidíte omnoho viac, zatiaľ čo iní odpadávajú únavou po polovici cesty.

Je to moja rada pre vás!

           A čo sa také dá stihnúť za deň? Ak ste ubytovaní v centre, tak máte prakticky vyhraté. Ak chcete spoznať Rím a Vatikán z pohľadu najvýznamnejších architektonických pamiatok a taktiež túžite sa len tak potulovať „bezcieľne“ uličkami, potrebujete zhruba päť dní. Aspoň nám to stačilo! 

          No a teraz k tomu bicyklu. Za jeden deň sme prešli od Anjelského hradu cez centrum k Panteónu, odtiaľ k Fontáne di Trevi a následne k Piazza di Spagna. Ďalej trošku potlačíte bicykle do kopca pred kostol na samom vrchu Španielskych schodov a vyberiete sa doľava. Asi po 200 m vedie po pravej strane mierny stupák do krásneho, turistami málo navštevovaného parku Borghese. Tu sa môžete vyšantiť koľko chcete. Park vám ponúkne osviežujúci chládok v tieni košatých korún stromov, popretkávané cestičky, jazierka, Villu Borghese a zakončite to napríklad rímskou ZOO. Cestou späť si to šmyknite cez námestie ľudu a pokojne si zopakujte tie spomínané námestia. Dajú sa pozerať stokrát. :-) To, že si na každom kroku čapujete do pollitrových fľaštičiek čerstvú, krištáľovo čistú a hlavne tak vítane studenú vodu, je samozrejmosťou. V Ríme to máte všade, čo je neskutočná výhoda pre turistov. 

          Stačí? No teraz si poviete, a čo nákupy? Jasné, veď sa poznáme, no nie? Nesklamem vás! Bez toho by to predsa nešlo, no nie? Všetko si pekne prejdite bicyklami v uličkách, prezrite výklady presne tak ako som to robila aj ja. Jednoducho zmapujte terén a potom sa tam vrátite nasledujúci deň v rámci romantických prechádzok. Tak čo poviete, nestojí to za to?

          V iný slnečný deň sme si bicyklami prešli veľký okruh, ktorý zahŕňal Fontánu di Trevi, ďalej každodenný trh Ponte de Fiori (je tu socha Giordana Bruna) a odtiaľ k Benátskemu námestiu. Potom si vychutnajte dlhšiu cestu z prava Benátskeho námestia ku Koloseu a potom späť popri Forum Romanum. Všetko to okoreníte obedom podľa vlastného výberu a počas dňa vyplavujete endorfíny pri neopakovateľnej talianskej zmrzline! 

TIP: Zmrzlináreň Frigidárium blízko Piazza Navona. Najlepšia zo všetkých, čo som ochutnala a verte mi, bolo ich dosť. Mňam. :-)

Ak máte aj vy nejaké postrehy alebo pikošky z Ríma, tak sem s nimi. :-)

Ahojte...






Park Borghese

 


Piazza Navona

Fashion is beautiful

Menovky: ,