The style


The style Katharine-fashion is beautiful



"Štýl je snaha o hľadanie vlastnej identity – nikdy len obyčajná nálepka!".


Tom Ford, americký módny návrhár

          Tento úspešný módny návrhár to povedal správne. Človek sa vyvíja, spoznáva svet okolo seba samého, snaží sa pochopiť to, či ono, pýta sa a hľadá odpovede. Jeden človek iba konzumuje a druhý naopak potrebuje tvoriť! Je to tak. Každý niekam smeruje na základe vlastného pozorovania, prežívania, objavovania a to spolu ovplyvňuje a formuje jeho osobnosť.

        Všetko sa to odráža na jeho spôsobe komunikácie s okolím, vnímaní, resp. filtrovaní reality a rovnako sa to odráža na jeho potrebe vyjadriť svoje pocity ako spokojnosť, nespokojnosť, umiernenosť, rebéliu, extravaganciu a pod., a to svojím obliekaním sa. Oblečenie je určite len jedna z možností, ktorou vieme vyjadriť svoj ŠTÝL. Ak sa však niekto neoblieka podľa aktuálnych módnych trendov alebo ho jednoducho každodenný outfit nezaujíma, neznamená to, že nevie vyjadriť svoj názor. Určite to vie podať iným, jemu blízkym spôsobom. Tom Ford v tom mal v každom prípade pravdu a ja to zovšeobecňujem, pretože to neplatí len v oblasti módy. Súhlasíte? 

         Ako dieťaťu mi každým rokom pribúdala čiarka na zárubni dverí mojej detskej izby. Tak ako pribúdali centimetre a môj vek sa zvyšoval, menil sa aj môj štýl obliekania. Ako malá som sa obliekala typicky dievčensky, šaty s mašličkami alebo s motívom káčatka. Potom prišla základná škola, puberta, stredoškolské časy a ja si pamätám na mix všetkého, čo bolo IN a dostupné. Od romantických šiat som prešla k štýlu 60. rokov, a to k twisťákom a obtiahnutému koženkovému saku po ockovi. Nasledovali veľké mikiny, široké nohavice, o bundách nehovoriac a zo mňa zrazu bolo čosi ako hip-hoperka. :-) Dnes, keď si na to spomeniem, zdá sa mi to ako nejaký mišmaš, nad ktorým sa musím pousmiať. Štúdium na vysokej škole mi zase ukázalo elegantnú módu v podobe kostýmov a konzervatívnejších, tmavých farieb. Ale to ma po čase tiež omrzelo, a tak som musela hľadať ďalej...

            Ja som odvážna, milujem akýkoľvek štýl, nebojím sa experimentovania, preto aj sledujem ľudí, ktorí propagujú to svoje, čo je niekedy aj iné ako som ja. Postupom času by som sa vám rada ukázala aj v inej pozícii ako doteraz, ale môj šatník je momentálne prispôsobený mojej minulej profesii. Ktovie, možno raz sa mi to podarí. :-)

A skúste odpovedať teraz na moje otázky:
  1. Prešli ste si už viacerými štýlmi aj vy?
  2. Zaraďujete sa už do nejakého štýlu?
  3. Pripúšťate, že sa váš štýl opäť vplyvom rôznych faktorov zmení?
  4. Ak máte svoj štýl, chcete ho vyjadriť, ale nemôžete ho vyjadriť, čo vám k tomu chýba? Sú to peniaze, príležitosť alebo niečo iné?
Ešte vám pridávam kolekciu jar/leto 2014 od Toma Forda, keďže práve jeho myšlienke je tento príspevok venovaný.


The style Katharine-fashion is beautiful

The style Katharine-fashion is beautiful

The style Katharine-fashion is beautiful

The style Katharine-fashion is beautiful

The style Katharine-fashion is beautiful

The style Katharine-fashion is beautiful

The style Katharine-fashion is beautiful

The style Katharine-fashion is beautiful

The style Katharine-fashion is beautiful

The style Katharine-fashion is beautiful

The style Katharine-fashion is beautiful

Zdroj: Tom Ford


Fashion is beautiful


Menovky: ,