Easy way how not to sell what is great





         Teraz nedávno som opäť riešila otázku, prečo niektoré veci v obchode jednoducho "nejdú". Myslím tým, že ľudia iba prejdú okolo a neriešia ich, ani sa na ne bližšie nepozrú, nie to ešte, že by si ich mali aj obliecť. Sledujem to už dlhšiu dobu a rozprávam sa s kompetentnými. Dôvodov, prečo to tak je, môže byť viacero a v každom prípade, je to vždy základná otázka fungovania obchodu. 

      Neodškriepiteľným predpokladom úspechu je fungujúci biznis model, ktorý musí riešiť množstvo ukazovateľov. To, že správne pomenúva svoje kľúčové činnosti, zdroje, vzťahy so zákazníkmi, partnerstvá a množstvo iných je fajn, ale takým tým najdôležitejším stavebným prvkom úspechu sú zodpovedané otázky, akú hodnotu ponúkam, teda čo ponúkam a predovšetkým komu

        V prípade módneho obchodu to nie je výnimkou! Nechcem tu rozoberať celý biznis model, ale uvediem príklad. Poznám obchod, ktorý nie je najlepšie situovaný svojou polohou. Je umiestnený tam, kde nie je hlavný ťah ľudí, resp. ľudia už okolo tohto butiku prechádzajú s hotovými nákupmi. Ponuka je pritom senzačná a ak niekto vstúpi, pravdepodobnosť nákupu je vysoká. Z dôvodu polohy sú zisky a vedomosť o tomto obchode nižšia ako by sa očakávalo. Riešením je buď zmena polohy alebo lepší marketing, ktorému sa však treba venovať. 

         Pozrime sa na iný obchod. Dobre vieme, že hoci je jeho ponuka rovnako skvelá ako v prvom prípade, niekedy to nestačí. Vidíte tu ženy, ktoré si tu, jednoducho povedané, nájdu to svoje. Ale aj tu sú určité slabé miesta, kam sa pozrie len malé percento zákazníčok. Sú to novinky, ktoré nie sú vhodne odprezentované a vo veľkom obchode sú takmer neviditeľné. Myslím si, že vhodnou a modernou voľbou riešenia je zmena dispozície a sofistikované rozmiestnenie tovaru. Ľudia sú nútení hľadať a keď nájdu, majú akýsi zvláštny pocit zadosťučinenia a víťazstva. Prečo im to neposkytnúť? No aj tak to niekedy nepomôže. Čo teraz a ako ďalej? Hľadajú sa odpovede. Buď je to novou kolekciou, ktorá možno nie je zaujímavá a možno sa zdá byť farebne výrazná/nevýrazná. Stále a zároveň konzervatívne zákazníčky idú na istotu a boja sa "experimentovania". Sú však aj také, ktoré nedokážu v novej kolekcii zbadať kúsok, ktorý by im výborne sadol. Vidia len veci, ktoré sú pre ne na vešiakoch nudné, nepotrebné a nechcené. Preto sa do noviniek radšej nepúšťajú.

       Obchod musí z tohto dôvodu hľadať nové riešenia. Tými sú, spomínaná opätovná, ale lepšia zmena dispozície alebo hľadanie ďalšieho spôsobu objavovania prezentácie nového tovaru. Je pravdou, že ak nepomôžu ani overené praktiky, môže to predajňu natrvalo zatvoriť. Často však najväčším nedostatkom je neodbornosť, neochota a neprofesionalita samotných niektorých predavačiek. Tie by mali poznávať a následne riešiť potreby zákazníka. Shop asistentka sa opýta, či im môže nejako pomôcť a oni len odvrknú, že nie. Treba sa spýtať, ale zároveň nevtieravo aj ponúknuť! Áno, my ženy síce vieme, čo nám najlepšie pristane, čo potrebujeme, čo sa nám páči a najlepšie vidíme, čo obchod momentálne ponúka, ale nechať si poradiť, tiež nie je na zahodenie :-)

Aby som to zhrnula, vo veľkom množstve obchodov mi chýba komunikácia so zákazníkom, odborný prístup a pútavá prezentácia.

       Všimli ste si už aj vy, ako vás niektoré kolekcie v predajniach na prvý dojem vôbec nezaujali a vy len prejdete okolo a nezaujímate sa o ne? Prečo to tak je? Tiež máte často pocit, že by bolo fajn, ak by ste v obchode viac objavili ako len stále hľadali a nič nenašli? A na to má myslieť hlavne predajca. 

        Dnes sa vám predstavujem v takom prechodnom outfite, kde som skombinovala viacvrstvovú sukničku so zimnými čižmami, príjemným bordovým rolákom, obľúbenou biker jacket a samozrejme, ako inak, s farebnými pančuchami. :-) Dúfam, že sa vám to bude páčiť a možno vás opäť trošku inšpirujem. :-)

Vaša Katharine


Easy way how not to sell what is great Katharine-fashion is beautiful

 Easy way how not to sell what is great Katharine-fashion is beautiful

Easy way how not to sell what is great Katharine-fashion is beautiful

Easy way how not to sell what is great Katharine-fashion is beautiful

Easy way how not to sell what is great Katharine-fashion is beautiful


Pulóver: More & More, Fashion Outlet Parndorf
Bunda: More & More, Fashion Outlet Parndorf
Sukňa: Motivi
Kabelka: Parfois
Topánky: Högl
Slnečné okuliare Prada

Fashion is beautiful

Menovky: , ,