Phenomenon Sale


Phenomenon Sale Katharine-fashion is beautiful



          Už ubehol nejaký ten rok odvtedy, čo sa tento pojem udomácnil v našich končinách. Názov sa zdá byť nad slnko jasný, no s jeho významom je to už o trošku zložitejšie. Keď sa pred niekoľkými rokmi povedalo „sale“, výpredaj, či zľavy, tak to bol ošiaľ, ľudia bežali na nákupy ako stádo a znamenalo to viac ako dnes. Prečo? Bussiness! Predať za každú cenu, podceniť zákazníka a nadceniť tovar, resp. jeho pôvodnú cenu, ktorá je teraz akože v zľave. Myslím si, že už je to dosť viditeľné a citeľné, a preto môže byť aj celý výklad obchodu oblepený nápismi SALE, ale ľudia sú už bystrejší, pozornejší a nenaletia len tak na prvoplánové marketingové pútače.

         Veď to určite poznáte, keď chodíte po nákupných centrách a sledujete tovary. Ak vás niečo zaujme, pozriete si cenu a vtedy viete, či si to môžete alebo nemôžete dovoliť v rámci svojho obmedzeného rozpočtu. Potom, keď prechádzate okolo toho istého obchodu o mesiac neskôr a vidíte to úžasné SALE, vstúpite a plní očakávania bežíte za tým svojím kúskom. Zistíte však, že dovoliť si to stále nemôžete, pretože aj po 30, či 50 % zľave je výsledná cena len o trošku nižšia ako tá minule. Ako to?, poviete si. Pozriete na pôvodnú cenu a neveríte vlastným očiam. Toľko? Veď to vôbec tak veľa minule nestálo! Nemýlite sa, je to presne tak. Preto, ak si chcete byť istí, že je zľava skutočná, musíte poznať skutočnú pôvodnú cenu tovaru a nie tú, ktorá sa na vysačke ako pôvodná tvári. Časom si viete následne vyselektovať obchody, ktoré sú voči zákazníkom fér a ktoré to len hrajú. Ak však nemáte čas priebežne sledovať ceny, veď sú aj krajšie a zaujímavejšie hobby, tak nakupujte v posezónnych zľavách. Slovo posezónne treba tiež správne chápať. Napríklad po lete nastáva prvá vlna zliav, ale tie sa ešte zľavnia znova. Takže si treba počkať až na zľavy zo zliav. :-) Ja viem, znie to smiešne, ale je to asi nejako tak, že?

          Predstavte si, že v takýchto výpredajoch kúpite blúzku aj za 3 €, pričom pôvodne stála 20 €. Poviem to takto. Je pre mňa nepochopiteľné, keď sa predávajú šortky v totálnych zľavách vtedy, keď si ich už môžem odložiť akurát tak na rok do skrine a počkať na ďalšie leto. Je to predsa v takej zľave, že obchodník má minimálnu maržu a vy máte rovnako minimálny úžitok v daný moment! Síce ušetríte, ale nosiť to hneď nemôžete. Ach! Verím tomu, že sa to dá zlepšiť a to reálnymi a rozumnými zľavami už počas sezóny, kedy obchodník viac predá a s vyššou maržou ako po sezóne a vy budete spokojní z pekného úlovku, ktorý ešte v danú sezónu ponosíte a za adekvátnu cenu. Vznikne taká tá zdravá spokojnosť na oboch stranách a rovnako aj správne pochopenie vzťahu predajca - kupujúci.

        Aby som to zhrnula, sila významu slova SALE rapídne klesla a výraz ZĽAVA sa stal nezaujímavým klišé. Niektoré obchody majú „Zľavy“ už aj celý rok a to pritom nie sú OUTLET. Som zvedavá, kedy vznikne nová módna značka s názvom SALE. :-) Tak čo, ide sa nakupovať?

Vaša Katharine


Phenomenon Sale Katharine-fashion is beautiful

Phenomenon Sale Katharine-fashion is beautiful

Phenomenon Sale Katharine-fashion is beautiful

Phenomenon Sale Katharine-fashion is beautiful

Phenomenon Sale Katharine-fashion is beautiful

Phenomenon Sale Katharine-fashion is beautiful
   
Phenomenon Sale Katharine-fashion is beautiful


Top: Marks and Spencer
Sukňa: More & More, Fashion Outlet Parndorf
Kabelka: Parfois
Sandále: Sempre
Slnečné okuliare: Prada

Fashion is beautiful

Menovky: , , ,